Sprawdzenie i Regeneracja Wtryskiwaczy Benzyny

 

Wtryskiwacze benzynowe wtrysku pośredniego MPI i bezpośredniego GDI, FSI, TFSI, JTS, HPI, ECOTEC, ECOBOST, CGI, gazowe LPG i CNG.

Wtryskiwacze benzynowe podlegają procedurze diagnostyki, testowania, czyszczenia, kontroli dawek, rewitalizacji stosu piezo nadawanie nowych kodów GCC (wtryskiwacze Siemens/VDO BMW) co w naszym warsztacie określamy mianem regeneracji.

Wszystkie wymienione powyżej procesy powinny być wykonywane tylko i wyłącznie w specjalistycznej pracowni, która posiada odpowiedni sprzęt oraz  doświadczonych serwisantów, ponieważ tylko w takim przypadku będziemy pewni, że wtryski benzynowe są profesjonalnie zdiagnozowane a następnie zregenerowane.

Poniżej przedstawimy, na czym polega regeneracja wtrysków benzynowych, jakie są objawy ich uszkodzenia oraz korzyści dla klienta wypływające z oddania wtryskiwaczy benzynowych do regeneracji.

Zdiagnozowanie uszkodzonych wtrysków benzynowych to nie lada wyzywanie, ponieważ symptomy ich awarii są bardzo podobne do usterek innych zespołów i podzespołów jednostki napędowej danego pojazdu.

Objawy usterek wtryskiwaczy benzynowych to na przykład zwiększone dymienie, większa emisja spalin, nieprawidłowa praca silnika szczególnie na niskich obrotach i  biegu jałowym, a także podczas przyśpieszania, zwiększone zużycie paliwa, utrata mocy, znaczny problem z uruchomieniem pojazdu i są bardzo często kojarzone z innymi układami.

Znaczna część właścicieli pojazdów wyposażonych we wtryski benzynowe zastanawia się, czy warto regenerować wtryskiwacze benzynowe, czy też może lepiej zakupić nowe lub używane. Zakup nowego wtrysku benzynowego to koszt nawet kilkuset lub kilku tysięcy złotych, a niestety bardzo często na taki wydatek nie może pozwolić sobie przeciętny człowiek. Natomiast jeżeli zdecydujemy się na zakup używanego wtryskiwacza benzynowego, nigdy nie będziemy pewni, czy aby na pewno dany wtrysk jest sprawny – może być w gorszym stanie niż ten który  posiadamy w aucie . W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem i najtańszym jest regeneracja wtryskiwaczy benzynowych. Dzięki niej zostaje przywrócona mu dawna sprawność, a także podczas diagnostyki klient dokładnie dowie się który wtryskiwacz został uszkodzony. Ponadto serwisant bardzo często może  określić ewentualną przyczynę usterki wtrysku benzynowego, a to z kolei pomoże przy wyeliminowaniu awarii, które znajdują się w silniku.

Jednym z podstawowych i najważniejszych elementów naprawy – regeneracji wtryskiwaczy benzynowych jest ich dokładnie testowanie na specjalistycznych maszynach. Należy jednakże pamiętać, iż takowy proces powinien być wykonywany tylko i wyłącznie przy użyciu odpowiednich urządzeń, ponieważ w innym przypadku wynik testu może okazać się błędny. Testowanie wtryskiwaczy benzynowych polega na dokładnym badaniu elektronicznym z ilościowym pomiarem dawek wtryskowych dla różnych ciśnień oraz czasów otwarcia oraz badaniu rozpylenia przy wysokim ciśnieniu. Dla wtryskiwaczy wtrysku bezpośredniego rewitalizacja stosu piezo, a wtryskiwaczy SIEMENS/VDO BMW nadanie nowego kodu GCC.

Ten test jest wykonywany za pomocą urządzenia, w  którym wtryskiwacz jest zamontowany w komorze wtryskowej urządzenia. Do procedury testowania zaliczamy również test przy takim samym ciśnieniu benzyny, przy jakim wtrysk benzynowy pracuje w jednostce napędowej.

Po drogach całej Europy, a przede wszystkim po polskich ulicach przemieszcza się wiele samochodów benzynowych, w których jednostce napędowej znajdziemy różne typy układów wtryskowych. W ich konstrukcji możemy znaleźć takie odmiany wtryskiwaczy jak wtryski elektromagnetyczne oraz wtryskiwacze piezoelektryczne, których producentami są między innymi Bosch, Siemens VDO, Denso, Delphi, Continental, Hitachi – HTC i wiele innych, którzy dopuszczają swoje produkty, którymi są wtryskiwacze benzynowe do procesu naprawy, regeneracji, czyszczenia, testowania oraz diagnostyki.

 

Serwisujemy wszystkie typy wtryskiwaczy benzynowych:

  • Bosch, Siemens/VDO, Continental, Denso, Hitachi – HTC, Delphi, Magneti Marelli, FoMoCo, itp.
  • Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen,Ford, Hyundai, KIA, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porche, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volvo, VW.
  • Elektromagnetyczne i Piezoelektryczne.

W związku z powyższym  zapraszamy do skorzystania z oferty i gwarantujemy pełen profesjonalizm.

 

CENNIK

 

 1. Sprawdzenie i diagnostyka

– Wtryskiwacze MPI, LPG, CNG                                                                                            80,00 zł. za szt.

– Wtryskiwacze GDI, FSI, TFSI, JTS…….                                                                               150,00 zł. za szt.

 

2. Czyszczenie, wymiana uszczelnień i filtrów

– Wtryskiwacze MPI, LPG, CNG                                                                                           160,00 zł. za szt.

– Wtryskiwacze GDI, FSI, TFSI, JTS…….                                                                                280,00 zł. za szt.

(wraz z rewitalizacją stosu piezo)

 Zawiera w cenie czynności z pkt.1

 

3. Regulacja i nadanie kodu GCC (Siemens/VDO BMW)                               390,00 zł. za szt.

Zawiera w cenie czynności z pkt.1 i 2.

 

 

!!! DLA WARSZTATÓW I STAŁYCH KLIENTÓW RABATY !!!